Ignorance by Paramore

/ Sunday, November 01, 2009 /
Sebenarnya marah itu luapan emosi yang normal banget. Tiap orang bisa dan punya hak buat marah kok. Nah, masalahnya di sini, luapan rasa marah itu bisa dikontrol atau nggak? Ketika luapan rasa marah itu nggak bisa dikendaliin lagi, yang ada bukannya jadi lega, tapi malah jadi lepas kontrol, berlebihan, dan jatohnya menjatuhkan diri kamu sendiri loh. Ketika kamu marah ke orang, bakalan lebih baik kalau kamu menahan rasa marah itu, dan meluapkannya ke hal-hal yang lebih positif. Soalnya bisa kebayang kan, kalau kamu marah trus tiba-tiba ngomong jorok atau bertindak yang aneh-aneh? Jangan nyakitin diri sendiri, jangan pecahin kaca, jangan jedotin kepala ke tembok, dan jangan juga punya niatan bunuh diri. Jangan deh, sumpah. Jangan. Kalau kamu marah, usahain sikap kamu biasa aja. Meskipun aku akuin, itu susaaaah banget. Aku juga pernah ngalamin (dan sering banget) ngalamin kayak gitu. Kalau marah, aku punya dua pilihan: nangis atau bentak-bentak orang (hahaha..). Nah pilihan yang kedua ini pilihan yang paling nggak bijak yang pernah aku ambil. Dan aku juga nggak pengen ngulangin itu lagi. Kalau kamu marah sama orang, tahan dulu amarah kamu sampai rada 'adem' buat ngomong sama orang tsbt.. Tapi kalau ternyata kamu nggak punya cukup nyali atau nggak kepengen ngomong lagi sama orang itu, mbok yooo jangan kelihatan banget sebelnya... Biasa aja kaleee... Song for today, Paramore, Ignorance. Wooooooo... Nyanyi lagi nih!!! If I’m a bad person, you don’t like me Well, I guess I’ll make my own way It’s a circle, a mean cycle I can’t excite you anymore Where’s your gavel? Your jury? What’s my offense this time? You’re not a judge but if you’re gonna judge me Well sentence me to another life. Don’t wanna hear your sad songs I don’t wanna feel your pain When you swear it’s all my fault Cause you know we’re not the same No, we’re not the same No, well, we’re not the same We’re the friends who stuck together, We wrote our names in blood, But I guess you can’t accept that the change is good It’s good, it’s good Well, you treat me just like another stranger Well, it’s nice to meet you, sir I guess I’ll go, I best be on my way out You treat me just like another stranger Well, it’s nice to meet you, sir I guess I’ll go, I best be on my way out Ignorance is your new best friend, Ignorance is your new best friend This is the best thing that could’ve happened; Any longer and I wouldn’t have made it It’s not a war, no, it’s not a rapture I’m just a person, but you can’t take it The same tricks that, that once fooled me They won’t get you anywhere I’m not the same kid from your memory Well, now I can fend for myself Don’t wanna hear your sad songs I don’t wanna feel your pain When you swear it’s all my fault Cause you know we’re not the same No, we’re not the same No, well, we’re not the same Yeah, we used to stick together, We wrote our names in blood, But I guess you can’t accept that the change is good It’s good, it’s good Well, you treat me just like another stranger Well, it’s nice to meet you, sir Well, I guess I’ll go, I best be on my way out You treat me just like another stranger Well, it’s nice to meet you, sir Well,I guess I’ll go, I best be on my way out Ignorance is your new best friend, Ignorance is your new best friend. Ignorance is your new best friend, Ignorance is your new best friend. Well, you treat me just like another stranger Well, it’s nice to meet you, sir Well, I guess I’ll go I best be on my way out You treat me just like another stranger, Well, it’s nice to meet you, sir I guess I’ll go, I best be on my way out *Hayley, you rock!!!*

0 Kicauan:

Post a Comment

Whom I've been grateful of

Blog Statistics

Recent Comments

Archives

Popular Posts

 
Copyright © 2010 Thisisrizka, All rights reserved
Design by DZignine. Powered by Blogger